السبت، 8 يونيو 2013

מאכלים המשפרים את חילוף החומרים

מאכלים המשפרים את חילוף החומרים

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 28/1/13 (המשך)
תבלינים לשיפור חילוף החומרים
תבלינים לשיפור חילוף החומרים

תבלינים

פלפל חריף ידוע ביתרון לשיפור חילוף החומרים, אך הוא אינו לבד, פלפל שחור, קינמון, כמון, קארי, ג'ינג'ר וכורכום הם גם כן תבלינים שיכולים לסייע לחילוף החומרים, אומנם מסיבות שונות. בעוד שצ'ילי, פלפל חריף וג'ינג'ר מעלים את חום הגוף וגורמים לעלייה בשריפת הקלוריות, קינמון גורם לחילוף החומרים לעבוד יותר ביעילות בכך שהוא משפר את תפקוד האינסולין, מה שעוזר במלחמה נגד השומן. כמון וכורכום גם להם יש תועלת בכך שהם עוזרים לעיכול בריא יותר.

אבוקדו

למרות שהוא עשיר בקלוריות, האבוקדו הוא מקור מעולה ל-לקרטנין, חומצת אמינו בעלת תפקיד מרכזי בחילוף החומרים בכל הקשור לשומן. חומצת אמינו זו עוזרת לנו בהורדה במשקל, בשיפור בריאות כלי הדם ובוויסות הסוכר בדם, בנוסף לכך הלקרטנין עשיר באומגה 3 ובשאר רכיבים אנטי דלקתיים אשר מסייעים במניעת דלקת מפרקים שגרונית.

אשכולית

אשכולית יכולה לעזור לנו בהרזייה, בשליטה על רמת האינסולין והעלאת רמת הכולסטרול הטוב ה- HDL. על פי מחקר שנעשה ב-2011, משתתפים אשר צרכו אשכוליות, הן באמצעות אכילה והן בשתייה, הראו עלייה משמעותית ברמת הכולסטרול הטוב ביחס לקבוצה שצרכה פלסבו המכיל רק מים. במחקר נוסף אשר נעשה ב-2006 נמצא כי בין שתי קבוצות שנחקרו, הקבוצה אשר צרכה אשכוליות הפחיתה יותר במשקל הגוף במשך 12 השבועות של המחקר, וכמו כן נמצא באותו מחקר כי רמות האינסולין בקבוצת צרכני האשכוליות הייתה נמוכה הרבה יותר מהקבוצה השנייה שלא צרכה אשכוליות, דבר שגרם לרמות דם מאוזנות יותר עד 2 שעות לאחר הצריכה.
קקאו עשיר בויטמינים?
קקאו עשיר בויטמינים?

קקאו

אולי חלקכם יתפלאו, אך קקאו נחשב לאחד מהמאכלים הבריאים בעולם, הקקאו עשיר בויטמינים ומינרלים, הוא משפר את תפקוד מחזור הדם, מגרה אנזימים חיוניים במערכת העיכול, מדכא תיאבון וכמו כן יש בקקאו תועלת בוויסות רמות הסוכר בדם. הקקאו גם עשיר במגנזיום, המסייע בתהליכים ביו-מכנים רבים בגופנו כולל חילוף החומרים.
לפני שאתם מסתערים על חפיסת השוקולד, כדאי שנאמר, כי למרות ששוקולד בעל כמה תכונות בריאותיות הוא כמו כן מכיל שומן וסוכר, לכן נסו לצרוך את השוקולד הגולמי ולא להגזים בכמויות.

שלב המסקנות

חשוב להזכיר ולומר כי המאכלים שציינו בכתבה זו הם בהחלט לא נוסחאת קסם, לכן, הצריכה של מאכלים אלו צריכה להיות משולבת קודם כל בתזונה מגוונת, מאוזנת ובריאה, וכמו כן באורח חיים המשלב בחובו אימון גופני בצורה קבועה.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق