الأحد، 16 يونيو 2013

דלעת قرع

שמה המדעי של משפחת הדלועים הוא cucurbitaceae. משמעות המילה cucurbita נובעת כנראה מהמילה הפרסית kharbuza שמשמעה אבטיח, ופירוש המילה moschata הנו ריחני. באנגלית נקראת הדלעת squash וזהו תרגום משפת האנדיאנים של מסצ'וסט שכינו אותה askutasquash "הפרי שנאכל לא מבושל", בניגוד למנהג הרווח בימינו לבשל את הירק. השם האנגלי הנוסף pumpkins, נגזר מהמילה הצרפתית pompion שפירושו בושל בשמש.


עדויות ראשונות לקיומה של הדלעת מתוארכות ל–2000 לפנה"ס מאזור השוכן למרגלות הרי האנדים. משם התפשטה הדלעת לצפון אמריקה ולדרומה. כאשר נחת קולומבוס באיי הודו המערביים, הילידים המקומיים כבר גידלו את הדלועים כחלק מהתזונה שלהם. כיום נהוג באמריקה לאכול דלעת בחג ההודיה, משום שהאינדיאנים לימדו את המתיישבים הראשונים לגדל דלעת ותירס ובכך הצילו אותם מרעב.


איך משתמשים בה כתרופה? 

גרעיני הדלעת מכילים מינרלים וערכים תזונתיים גבוהים. 100 גרם דלעת מכילים 30 אחוז חלבון ובעיקר חומצה אמינית חיונית בשם ליזין, כ–50 אחוז חומצות שומן רב בלתי רוויות וכמות גבוהה של אבץ, ברזל, וויטמינים מקבוצה B. אכילת גרעינים לבנים מומלצת במצבי אנמיה, אסתמה, לילדים, לנשים מניקות ובהיריון, וכן הם טובים לחיזוק הזיכרון.

תכולת האבץ הגבוהה מחזקת את המערכת החיסונית, את השיער והציפורניים ומומלצת לטיפול בתולעים. ריבוי חומצות השומן הרב בלתי רוויות עוזר לאיזון המערכת ההורמונלית, וטוב לסובלים מבעיות לב וכולסטרול.


דלעת. מלאה במינרלים וערכים תזונתיים (צילום: shutterstock)
דלעת. מלאה במינרלים וערכים תזונתיים (צילום: shutterstock)


  • תולעים במעיים: לכתוש גרעיני דלעת, לערבב עם דבש ולאכול 3 כפות ביום. רמות האבץ הגבוהות הורגות את התולעים.

  • אבנים ודלקת בכיס המרה: למעוך כפית גדושה של גרעיני דלעת, לערבב בתה בולדו או תה משן הארי ולשתות 3 כוסות ביום.

  • חיזוק שרירי שלפוחית השתן: לאכול 3 כפיות גדושות, או יותר, של גרעיני דלעת ביום. לגרעיני הדלעת ערך גבוה של 541 ק"ק ל–100 גרם.

  • פרוסטטה מוגדלת: לאכול 6–3 כפות גרעיני דלעת ביום. גרעיני הדלעת מכילים כמות גבוהה יחסית של אבץ, המסייע למנוע את הגידול של בלוטת הערמונית.

  • חיזוק מערכת החיסון: לאכול 6–3 כפות גרעיני דלעת ביום. האבץ מחזק את בלוטת התימוס ומסייע לה לייצר לימפוציטים.

  • חיזוק השיער והציפורניים: לאכול 6–3 כפות גרעיני דלעת ביום

מתוך הספר "המדריך השימושי לתרופות ביתיות טבעיות" בהוצאת אסטרולוג

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق