الجمعة، 3 مايو 2013

סודה לשתיה ומה אפשר לעשות איתה?


סודה לשתיה ומה אפשר לעשות איתה?


קודם כל, בואו נראה, מהי סודה לשתיה. זהו סודיום ביקרבונט Sodium Bicarbonate
 images
כולם יודעים, שאם מערבבים סודה ומיץ לימון או חומץ, מקבלים תגובה של הקצפה ותערובת הפולטת גז.
זוהי תגובה בין בסיס לחומצה, המביאה ליצירת מלח – כימיה הכי פשוטה.
עוד הסבתות שלנו השתמשו בסודה לשתיה, על מנת לטפל בחומציות בקיבה.
עם הזמן, יצרני התרופות האינטרסנטים יצאו כנגד השיטה שעבדה עשרות שנים ואמרו שזה מסוכן, כי זה פוגע בחומצה של הקיבה…….והתרופות, כמו לוסק ואומפרדקס, לא פוגעות?…….
חוץ מזה, הצרבת נוצרת לרוב, לא בגלל החומצה, אלא בגלל קושי לעכל שומן.
אם מערבבים שומן עם סודה – מקבלים….סבון ולכן, השימוש בסודה לשתיה בזמן הצרבת (לא לנשים בהריון, מסיבה של הפרעה במאזן המלחים), מומלץ הרבה יותר מליטול תרופות, שמשתקות את הפרשת החומצה ומעכבות את תהליך העיכול, בעיקר של החלבון.
טיפ מס' 1: אכלתם מאכלים שומניים וכבדים – שתו כוס מים מהברז (לא מינרליים) עם תוספת של 1 כפית אבקת סודה לשתיה (טעים זה לא, אבל יעזור בעיכול השומנים)
טיפ מס'2: עקיצות יתושים, חרקים ואפילו דבורים – הערס הוא חומצי ולכן מטלית הטבולה בתמיסת סודה, מיד תרגיע ותנטרל
טיפ מס' 3: אין דבר שהפיטריות "שונאות" יותר מסודה! לכן אחד הטיפולים הטובים ביותר בפטרת , במיוחד בעור של כף הרגל או בפיטריית שמש, זה אמבטיות עם סודה או ניגוב הנגעים במטלית הטבולה בתמיסת סודה (אגב, לכל מי שסובל מפטריית שמש Tinea Versicolor, דעו לכם שזה מדבק וצריך לטפל במכונת הכביסה , לכן צריך להוסיף כף גדושה של סודה לתוך התוף
טיפ מס' 4: לכל מי שעוסק בפדיקיור רטוב – תוסיפו כף של סודה לשתיה לתוך מי האמבט, גם מחסל פיטריות וגם מרכך נפלא. מי שיש לו ציפורן חודרנית ויש כבר מוגלה – אמבטיות חמימות עם כף מלח + 1 כף סודה במים חמימים – המוגלה מתנקזת בעצמה, פחות בצקת ופחות כאב.
טיפ מס' 5: חיילים – למניעת שפשפת ופטרת ברגליים – מריחה של תמיסת סודה לשתיה עם מים במפשעות וכפות הרגליים , לפני גריבת גרביים. חשוב! לנקות את הנעליים הצבאיות מבפנים עם מטלית הספוגה בתמיסת סודה
טיפ מס' 6: דאודורנט טבעי – 1 כפית סודה לשתיה, 1 כפית קמח תפוחי אדמה, כמה טיפות שמן לבנדר, טיפה של שמן עץ התה, לערבב למרוח בבתי השחי בכמות מעטה. אין ריח , אבל הזיעה מופרשת! הבעיה של הדאודורנטים, היא, שהם סותמים את תעלות הזיעה ועלולים לגרום לנזקים. כאן אין שום סיכון.
טיפ מס' 7: הרפס בשפתיים – מיד עם הופעת העיקצוץ, להניח רטיה עם תמיסת מים+סודה ואח"כ להמשיך למרוח
טיפ' מס' 8: צחצוח שיניים עם סודה לשתיה ושמן ציפורן וג'וניפר – משפר את אספקת הדם לחניכיים, מלבין את השיניים, מחליק אותן, מוריד את הפלק ו…מעצבן את השינניות ורופאי השיניים.מומלץ לנקות את הלשון עם תמיסת סודה – זה מנטרל את החיידקים ומשפר את תפקוד בלוטות הטעם

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق