الثلاثاء، 19 فبراير 2013

פרוטוקול ניקוי כיס מרה מאבנים .



שלבי הניקוי:
במשך שלושת הימים הקודמים לניקוי, יש לשתות לפחות ליטר מיץ תפוחים אורגני סחוט טרי באיכות גבוהה ולא מסונן. הפקטין עוזר לרכך ולשטח את האבנים בכבד ובכיס המרה, ולהקל את המעבר שלהם דרך צינוריות המרה. במשך שלושה ימים אלו, לאכול מזון צמחוני, קל לעיכול וללא שומן או שמן.
לבחור יום שאפשר לנוח למחרתו.
באותו יום לא לקחת תרופות או ויטמינים שאפשר להסתדר בלעדיהם ליום אחד.
לאכול ארוחת בוקר וצהרים קלות ללא שומן, כגון דגנים מבושלים עם פירות. זה מאפשר למרה להצטבר, דבר העוזר לדחיפה של יותר אבנים.
לא לאכול אחרי השעה 14:00, אחרת עלולים להרגיש רע למדי אחר-כך. לשתות שותים רק מים.
להכין את המלח האנגלי. להמיס 4 כפות ב- 3 כוסות מים ולשים בצנצנת ליצירת 4 מנות של ¾ כוס כל אחת. כדאי לשים במקרר מטעמי נוחיות (יותר קל לשתות אותם קרים).
לפני 16:00 לעשות חוקן על-מנת לנקות את המעיים מצואה. ככל שהמעיים יהיו נקיים יותר, כך תוקל הוצאת האבנים.
ב- 18:00 לשתות מנה אחת (3/4 כוס) של מי המלח האנגלי. מומלץ להכין 1/8 כפית אבקת ויטמין C ברבע כוס מים או כרבע כוס מיץ הדרים לשתייה מיד אחרי לשיפור הטעם.
20:00 לשתות עוד מנה של מלח אנגלי. לא אכלת מאז שתיים בצהרים, אבל לא יורגש רעב. זה הזמן להתארגן לשינה. לכבות את הטלפון (או לחבר את המשיבון) ולהתכונן להישאר לבד שארית הערב. תזמון מדויק של הניקוי עצמו קריטי להצלחתו. כל אחד מהשלבים הבאים צריך להיעשות לא יותר מעשר דקות מוקדם או מאוחר מהרשום.
21:45 למזוג ¾ כוס שמן זית איכותי, ½ כוס מיץ אשכולית ו- ¼ כוס מיץ לימון סחוט טרי (עדיף אורגני אבל במקרה זה אפשר להתפשר) לתוך צנצנת עם מכסה לא מתכתי. לסגור היטב ולנער היטב עד שמתקבל נוזל כמעט מימי.
לשבת בשירותים פעם או יותר.
להתכונן להכנס למיטה ולהשאר שם. להשאיר מטלות ליום המחרת.
22:00 לקחת את המשקה ליד המיטה אך לשתות בעמידה. שתייה דרך קשית גדולה יכולה להקל. לשתות את כל הכמות בתוך 5 דקות לכל היותר.
לשכב מיד. ככל ששוכבים מהר יותר, כך יוצאות יותר אבנים. להרים את הברכיים לחזה בתנוחת עובר. לשכב על צד ימין לפחות חצי שעה. השמן יגיע לכבד ולכיס המרה, שלא ידעו מה לעשות עם כל כך הרבה שמן, לכן יתכווצו ויזרקו החוצה את כל המרה כולל אבנים וקריסטלים.
אחרי חצי שעה אפשר לשכב על הגב עם כרית/יות להגביה את בית החזה והראש (עד חצי ישיבה) בכדי שהשמן יחלחל מטה ולא יעלה חזרה. לנסות לחשוב על מה שקורה בכבד. לחשוב מחשבות אוהבות - הכבד רגיש ומגיב לרגשות של שנאה, דחייה ונקמה. לנסות לשכב בלי לזוז למשך כחצי שעה או לפחות עשרים דקות. לדמיין את מהלך הניקוי. יתכן ותרגיש מעין רכבת של אבנים נוסעת לאורך צינוריות המרה כמעין גולות. ישנה סבירות קטנה של כאב. להירגע וללכת לישון, לתת לטבע לעשות את שלו. מחר גופך יהיה נקי ובריא בהרבה מאשר קודם.
למחרת בבוקר (מוקדם אך לא לפני 6:00), עם ההשכמה לשתות את המנה השלישית של המלח האנגלי. עדיף לא לקום ולבקש ממישהו אחר להביא לך את המשקה. מנה זו תשמש כמשלשל עדין.
כעבור שעתיים לקחת את המנה הרביעית (והאחרונה!) של המלח - ¾ כוס. אפשר לחזור לישון אם רוצים.
אחרי שעתיים נוספות אפשר לקום ולהכניס משהו לקיבה הריקה. להתחיל עם מיץ פירות טרי. חצי שעה לאחר מכן אפשר לאכול פרי. אחרי שעה אפשר להתחיל לאכול מזון רגיל אבל קל וטבעי. עד אותו ערב תהיה הרגשת החלמה מלאה.
יש לצפות לשלשול בבוקר היום השני.
אפשר להסתכל על הצואה בעזרת פנס ולחפש אבנים ירוקות. אלה הן אבני מרה.
תיאורתית, אם יש כאבים שמגיעים עד הגרון, יתכן ויש אבן תקועה בדרכי המרה (יציאה בצבע חימר היא עדות לסתימת דרכי המרה). המלח האנגלי עשוי להרגיע כאב כזה. גם ולריאן עשוי לעזור (אפשר להשיג מאתנו).
בדיקת אולטרה סאונד של אחרי מראה בד"כ כיס מרה אחר. קורה לפעמים שתמונת האולטרה סאונד לא משתנה או לפחות לא מתנקה לחלוטין. לאחר שראיתם את האבנים יוצאות - ברור לכם כמו שברור לי , כי אין מדובר באחיזת עיניים. יש שתי אפשרויות ריאליות להסביר תופעה מוזרה זו: האחת מתייחסת לעובדה כי פסולת רבה יוצאת גם מהכבד דרך כיס המרה בדרך החוצה - לא תמיד הכל מספיק לצאת בפעם אחת (לפעמים יש לחזור על פרוטוקול זה שוב לאחר מספר שבועות להשלמת התהליך). תיאוריה שניה מדברת על מגבלות האולטרה סאונד: אין מדובר בהדמיה תלת ממדית מלאה ולכן יתכן ומה שנראה זו רק צללית של אבן שנשארה דבוקה לדפנות כיס המרה, אחרי הכל מדובר בחומר דביק ושמנוני (כולסטרולי) ואין מן הנמנע שחלקו דבק לדפנות.
כך או כך, אינני רואה בתמונה שכזו כשלון השיטה אלא רק קוריוז. באם יש אי נוחות באזור כיס המרה, יש לתת זמן שיקום למקום (ועזרה שלנו) ואם לאחר תקופת שיקום לא נעלמים התסמינים - ניקוי נוסף בד"כ משלים את התהליך.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق