الاثنين، 21 يناير 2013

מערכת המרידיאנים (Jing Luo) והאלמנטים בגוף, על פי הרפואה הסינית – חלק 3 / קרן לפלר

במאמרים הקודמים הסברתי בפרוט על מערכת המרידיאנים בגוף האדם, על פי הרפואה הסינית. תפקידיהם והשפעתם.
בהמשך פירטתי לגבי המרידיאנים לפי החלוקה לחמשת האלמנטים של הרפואה הסינית. התייחסתי לאלמנטים: מים, עץ ואוויר.
הפעם נתייחס לאלמנטים אדמה ואש.

אדמה – טחול SP איבר ייני, קיבה ST איבר יאנגי

עונה – קיץ אינדיאני, עונת מעבר – 18 יום אחרונים של כל אחת מעונות השנה.
האדמה היא המרכז של כל דבר. היא מספקת איזון לכל שאר האלמנטים. מצד אחד היא מפרידה בניהם (הסיומת של כל עונה) ומאידך, משמשת כמוליך בין אלמנט לאלמנט.
אקלים – לחות ורטיבות.
הטבע והגוף האדם זקוקים לאלו בכדי שתיווצר צמיחה. אולם האיזון כאן חשוב ביותר. לחות יתר תביא לריקבון, ובגוף לבצקת ונמק. מעט מידי לחות תביא לקרקע סדוקה ולא פורייה וליובש. האדמה נמצאת במרכז הגוף, היא סופגת הכל ונותנת הכל.
רקמות הגוף – בשר ושרירים: מסת השרירים.
איכות הבשר – האם הוא מדולדל או נוקשה.
עודף משקל מצביע על אדמה חלשה. חולשת שרירים או טונוס שרירים נמוך, גם הם אינדיקציה לחולשה באדמה.
איברי חישה – פה ושפתיים.
תהליך העיכול מתחיל בפה. האזור אמור להיות לח, מלא בבלוטות רוק.
טעם – מתוק.
פחמימות כמו אורז ובטטות מייצרות מתיקות בגוף. לעומתן, צורך בדברי מתיקה כמו שוקולד וסוכריות, מעיד על חוסר איזון במרידיאני האדמה.
קול – שירה.
צבע – צהוב או חום.
רגש – סימפתיה.
טיפוס – אנשים בעלי מבנה גוף רחב, אוהבים לאכול בעיקר אוכל בסיסי כמו בשר ולחם המוגשים בצורה אסטטית. צבע פניהם צהבהב, נוטים לדבר הרבה ובאופן מתנגן (מקצב וחרוזים). חסרי כוח רצון ומתקשים מאוד בקבלת החלטות. בעלי נטייה לקנות לעצמם הרבה בכדי להרגיש מרופדים ולא בגלל שבאמת צריכים הדברים. מאפשרים לסביבה להנחות אותם ונוהגים להתאים את עצמם כזיקית המחליפה צבעים. מאוד סימפתיים אוהבים להיות מוקפים באנשים, עלולים להיפגע באופן אישי כשרואים שלאחר נעשה עוול. משרים תחושת ביטחון על הסביבה. אנשי מצפון ויעשו הכל בכדי להשקיט את מצפונם. בעלי יכולת נתינה עצומה לסובבים אותם. לא אוהבים מריבות, יחשבו הרבה לפני שיאמרו משהו שעלול לפגוע בזולת. חשוב להם שיאהבו אותם ויזדקקו להם. עושי שלום, אנשי משא ומתן. מאוד נאמנים, החברה והסביבה חשובים להם, הרמוניה הנה ערך עליון. הם מאוד רוצים לשנות דברים שיהיו טובים יותר ומאידך, מאוד אוהבים קביעות.

אש – לב HT ומעטפת הלב PC איברים יינים, מעי דק SI ומחמם משולש TW איברים יאנגים

עונה – קיץ.
האש מבטאת קיץ, אור, חום, אקטיביות, שיא הפריחה והיצירה, ערנות, מודעות וויטליות. היא מעל כל שאר האלמנטים. היא מייצגת 4 איברים ומרדיאנים בגוף האדם.
האש הכי פחות חומרית וגשמית. היא דינמית וחמה. זו האנרגיה הגבוהה ביותר המניעה את הטבע והאדם. ללא אש אין חיים ולכן נחשבת לאנרגית חיות וחיוניות.
אקלים
– חום.
תופעות ביקום לא יכולות להתקיים ללא החום של הטבע.
האש היא המים של החיים: הלב שולט בדם והדם נחשב לנוזל החיים. הלב המכונה הקיסר מפיץ ניצוץ חיים (הסינים מכנים אותו Shen) לכל חלקי הגוף באמצעות הדם.
במידה ואלמנט האש, על פי הרפואה הסינית, לא מאוזן, עלולות להראות תופעות של חוסר שקט, מלנכוליה, חרדה ומניה.
רקמות הגוף
– הדם וכלי הדם.
מבחינה תפקודית הלב בגופנו לא עובד קשה. הוא שולט בכל הגוף דרך הדאגה שהגוף יתפקד ויעשה את עבודתו כמו שצריך. מעטפת הלב היא זו שעובדת קשה ומקשרת בין הקיסר (הלב) לכל חלקי הגוף.
איברי חישה
– הלשון, דרכה אפשר לראות את מצב הלב, במיוחד קצה הלשון מקדימה.
טעם
– שרוף.
קול
– צחוק.
אנשים שצוחקים כל הזמן מאובחנים כחסרי איזון במרידיאני האש.
צבע
– אדום.
רגש
– ויטאליות / שמחת חיים.
טיפוס
– אנשים בעלי גוף דק ובריא. פנים יחסית רחבות בצורת אגס, נטייה לפנים אדומות. ראש מחודד בקודקוד. נטייה להתקרחות (האש שורפת את השורשים מהר). לרוב חם להם, לובשים קצר בחורף ונוטים לשתות הרבה. הולכים מהר, עסוקים כל הזמן. זקוקים לכבוד אך לא פועלים בכדי להשיגו, הם נולדו לזכות בכבוד. חכמים, מבריקים ובולטים בכל מקום שיהיו. נמצאים בחיפוש מתמיד אחר ידע ובהירות חשיבתית. לא מתאימה להם עבודת כפיים אלה עבודת ראש, למצוא פתרונות. משקיענים, קולטים מהר, בכל תחום שיעסקו בו ימצאו את עצמם מהר מאוד למעלה. נולדו לפסגות החיים, הם מבינים את הלך החיים ללא מאמץ. מלאי דינמיות ורוחניות, האנשים הכי פחות חומריים. (העץ יאנגי בתנועה שלו, האש יאנגית בחום וביצירה שלה). ניחנים בשמחת חיים רבה. טובים במה שעושים, בעלי יכולת אינטואיטיבית גבוהה.
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق